Könyvajánló: Egy könyvmoly regényes élete

Gabrielle Zevin könyvéről egy olvasós blogon találtam nagyon jó ajánlást. (Sajnos már nem emlékszem, hogy melyik blog volt ez.) Ezen felbuzdulva határoztam el, hogy elolvasom. 
A történet egy könyvesboltos férfi, A.J. életét meséli el. A férfi özvegy, de végül rátalál az új szerelem, egy hozzá hasonlóan könyvmániás hölgy személyében. Váratlanul gyereke is lesz, nem hagyományos módon, valaki otthagy egyet a könyvesboltban. Sokat nem lehet írni a sztoriról, mert kb ennyi, amit most elmondtam. Nincs benne semmi igazán meglepő, vagy váratlan fordulat, semmi nagyon érdekes esemény. Ami kis dráma van benne, az valahogy előre sejthető is volt. Mégis nagyon jól esett olvasni a könyvet.
Azon azért elgondolkodtam, hogy vajon egy női író mennyire tudta hitelesen ábrázolni egy férfi lelkivilágát? Persze, mivel én is nő vagyok, erre a kérdésre nem tudok válaszolni, de hajlok rá, hogy a férfiak kevésbé lelkizősek, mint A.J. a könyvben. De azt mondjuk abszolút el tudom képzelni, hogy a mély gyászban egyetlen célja az lehet egy férfinak, hogy sikerüljön gondolattalanra innia magát, legalább hetente egyszer.  
Ami a legjobban tetszett a könyvben, az maga a könyvesbolt volt, hogy hogyan alakul igazi közösségi hellyé, miután A.J. eljut odáig, hogy talán mégsem issza magát halálra. Valahogy magam elé tudtam képzelni a boltot, a kis asztalokkal, fotelokkal, ahol könyvklubok gyűlnek össze. Nem bánnám, ha a könyvtár is ilyesmi hely tudna lenni. 
Különösen szimpatikus szereplő volt Lambiase rendőrfőnök. Szívesen megtudtam volna róla többet is, mint, amit az írónő elárult. 
A párbeszédekben rengeteg könyves utalás van, amitől számomra egy kicsit mesterkéltek lettek ezek a részek, de az is lehet, hogy még nem találkoztam igazi könyvmollyal. Lehetséges, hogy tényleg vannak emberek, akik így beszélnek. 
Habár a fülszöveg áradozása ("varázslatos regény") szerintem erősen túloz a könyv érdemeit tekintve, de bátran ajánlom mindenkinek az elolvasását. Kellemes időtöltés, szép történet.

Idézet a könyvből:
" - Hogy állsz a könyvvel? - kortyol bele A.J. a sörébe.
- Ez csak egy könyv - vonogatja a vállát Daniel. - Lesznek benne lapok, lesz fedele, lesz cselekménye, szereplői, és lesznek benne bonyodalmak. Látszani fog rajta az a sok év, amit a tanulásra, a mesterségem gyakorlására és tökéletesítésére áldoztam. Mindezek miatt biztos, hogy nem lesz olyan népszerű, mint az első, amit huszonöt évesen írtam." 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Philip Zimbardo-Nikita D. Coulombe: Nincs kapcsolat Hova lettek a férfiak?

Kornis Mihály: Kádár János utolsó beszéde

Patrick J. Buchanan: Churchill, Hitler és a "szükségtelen" háború