Könyves listám értékelése

Itt az év vége, megcsapott engem is az összegzés szele, a listakészítés vágya, a szép fotómontázsok készítésének lehetősége. Így aztán úgy határoztam, elkészítem ennek az évnek a mérlegét.
Volt nekem egy könyves listám, amit itt a blogon nem tettem közzé, mert egyszerűen elfelejtettem. Év közben különben is bővítettem rajta olykor-olykor, de mindvégig kezelhető mennyiség volt rajta. Alább megosztom ezt a listát, hogy legyen mivel összevetnem a "teljesítményemet".

1. Füst Milán: A feleségem története
2. Ottlik Géza: Iskola a határon ✔
3. Herman Melville: Moby Dick
4. Salman Rushdie: Az éjfél gyermekei
5. Szerb Antal: A Pendragon-legenda ✔
6. Umberto Eco: Mutatványszám ✔
7. Tamási Áron: Ábel a rengetegben
8. F. Scott Fitzgerard: A nagy Gatsby ✔
9. Hyeonseo Lee: A lány hét névvel ✔
10. Jane Austen: Meggyőző érvek
11. Cheryl Strayed: Vadon ✔
12. Boris Johnson: A Churchill-tényező ✔
13. Timur Vermes: Nézd ki van itt! ✔
14. Elif Shafak: Becsület
15. Bohumil Hrabal: Táncórák idősebbeknek és haladóknak
16. Mary Lawson: Varjak tava ✔
17. Orhan Pamuk: Az ártatlanság múzeuma ✔
18. Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
19. Milan Kundera: A lét elviselhetetlen könnyűsége
20. Anna Gavalda: Együtt lehetnénk ✔
21. Orhan Pamuk: A nevem Piros ✔
22. Ljudmila Ulickaja: Daniel Stein, tolmács
23. Romain Gary: Salamon király szorong
24. Philip Zimbardo: Nincs kapcsolat ✔
25. Barbara Demick: Nincs mit irigyelnünk a világtól

Ennyi lett volna a tervezett olvasó-listám. Nem tudtam kipipálni minden tételt rajta, de a nagy részét sikerült elolvasnom. Igazán nagyot egyikben sem csalódtam, de persze volt, ami nem tetszett annyira. Legkevésbé talán a Vadon tetszett Cheryl Staryed-től, de kedvencet nem nagyon tudnék kiválasztani. A Nézd ki van itt!, a Pendragon-legenda, A nevem Piros és az Ártatlanság múzeuma mind lehetne győztes. Úgyhogy senki nem állhat fel a dobogóra, bár ha meggondolom Orhan Pamuk két könyve is ott van a top könyvek között, szóval ez azért jelzés értékű lehet.



S lássuk most a 2018-as listámat! Már amennyi jelenleg készen van belőle. Egészen biztosan fog még bővülni az év során.


1. Füst Milán: A feleségem története
2. Tamási Áron: Ábel a rengetegben
3. Ljudmila Ulickaja: Daniel Stein, tolmács
4. Herman Melville: Moby Dick
5. Krasznahorkai László: Sátántangó
6. Kondor Vilmos: Budapest noir
7. Anita Diamand: A vörös sátor
8. Charles Bukowski: Ponyva
9. Davit Guterson: Hó hull a cédrusra
10. Sütő András: Advent a Hargitán
11. Sütő András: Anyám könnyű álmot igér
12. Závada Pál: Jadviga párnája
13. Orhan Pamuk: Isztambul
14. Orhan Pamuk: A piros hajú nő

Ennyi a terv egyelőre. Remélem ezeket mindenképpen sikerül elolvasnom, de ha nem 2018-ban, akkor majd 2019-ben! Ráérek, legalábbis remélem. 😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Philip Zimbardo-Nikita D. Coulombe: Nincs kapcsolat Hova lettek a férfiak?

Kornis Mihály: Kádár János utolsó beszéde

Patrick J. Buchanan: Churchill, Hitler és a "szükségtelen" háború